Han har en bakgrund inom branschen i över 20 år. Men då var det Sala i Västmanland som gällde.
Nu har Peter Östlund och hans sambo Lotta Sörman en verksamhet till i, den här gången i Borlänge på Filargatan 1.
– Det här blir spännande och det känns verkligen bra, säger Peter och ler.
Det tog en hel helg att flytta Tryck Till screen & reklam från Smidesgatan. Nu har företaget, med en hel del profilkläder, en försäljningsyta på 450 kvadratmeter. Att jämföra med 160 kvadratmeter tidigare.
– Den gamla lokalen hade inget bra läge och det var trångt. Dessutom var det ingen trafik som passerade. Men när den här lokalen blev ledig i april nappade vi, berättar Peter.
– Vi vänder oss främst till företag i Borlänge och Falun och jag tror verkligen på det här området i Dalarna, säger Peter.
Som givetvis håller på Leksands IF i ishockey.
– Ja, det gör väl alla, skrattar han.
Först och främst riktar deras företag in sig på lokala företag, men även privatpersoner ingår i kundkretsen. Här kan du köpa allt från reklampennor till flaggor. Men också mössor, jackor med mera.
– Vi kommer komplettera med yrkeskläder och skyddsutrustning i större grad än vad som funnits tidigare i Borlängeområdet.
Redan 1998 var Peter med och startade PPC Skydd AB i Sala. Ett företag som 2007 såldes till Grolls.
Tre år senare startade Peter Ö&P Yrkesbutiken i Sala, ett företag han fortfarande driver i hemstaden.
Men nu är det 100 procent i Borlänge som gäller och butiken i Sala sköts av andra. Det betyder tio mil enkel resa till arbetet.
Hur funkar det att pendla?
– Det går bra, men nu har vi köpt en tomt i Falun och ska bygga. Då är tanken att vi ska bo där i veckorna, berättar Peter.
Sambon Lotta har en bakgrund på företaget Weber i Sala.
– Jag jobbade i 31 år där, påpekar hon.
Det var Kaj Engerfelt som drev företaget som duon tagit över, som ingår i kedjan New Wave Profile, i närmare 30 år. Men nu ville han sälja företaget och Peter och Lotta och blev intresserade.
– Vi åkte hem och funderade, räknade på det. Sedan gav vi ett bud och Kaj nappade, berättar Peter.
Den 1 januari 2020 tog de över, sedan kom coronan…
– Det var förstås tungt, men det har rullat på bra. Men 2020 var tufft för oss och givetvis för många andra företag också. Man funderade på hur länge det skulle hålla på, säger Peter Östlund och fortsätter:
– Men nu känns det som om det har vänt och hoppas att vi kommer få ett lyft 2021.